Jeg bruger selv limiteret handel, som ikke ekspert!, fordi du selv kan styre hvad du maks vil give for aktien.
Måske er der ikke nogen der vil sælge til den kurs, men så er det sådan. Hvis man bare kaster en købsordre ud i markedet kan det altså ende på flere kroner over den aktuelle kurs, fordi man køber det der er til salg i markedet med det samme. Og SIF er en lille aktie, så kursen kan hoppe flere kroner hvis ikke man laver limiteret handel. .
Med limiteret handel skal du sætte en slutdato for din ordre. Det betyder at hvis der ikke er købt aktier til dig inden en given dato, så bortfalder din ordre. Igen, det koster ikke noget i min netbank.
Vær opmærksom på at aktierne først kommer ind i Aktieportalen dagen efter valør dato (der hvor banken trækker pengene fra din konto) det vil i mit tilfælde sige at jeg kan stemme via brevstemme tre hverdage efter et køb er gennemført.
Husk også at deadline for at brevstemme er sat til den 7. december (tjek evt selv SIF hjemmesiden, der fremgår det). Det betyder at du skal i gang nu, og afslutte dit køb senest primo næste uge (tirsdag?), hvis du vil kunne stemme med aktierne. Så sæt evt. din senest limiteret handel dato til på tirsdag.
Held og lykke, og jeg fraskriver mig selvfølgelig ethvert ansvar for tab eller gevinst, jeg svarer bare med praktiske detaljer på et stillet spørgsmål.