[unknown] Hvor er det dog et vildt imponerende og visionært projekt, der her diskes op med! Så fedt at det ikke bare er en klon af de andre (jyske) provins stadions. Jeg tror, sagtens det her kan være positivt udslaggivende for, at der også (som regel) er superliga i Silkeborg om 5-10 år. Man kan simpelthen ikke undervurdere betydningen af et fedt stadion for en moderne fodboldklub. FCM ville aldrig have været den klub, de er i dag, hvis det ikke var for deres stadion - uden sammenligning i øvrigt.
Kritikken af Kent Madsen herinde, som jeg har fulgt fra sidelinjen noget tid, må altså tage en pause nu. Som jeg kan vurdere det, er det ham, der skal have æren for, at det er lykkes at samle både sponsorer og kommune bag et projekt, som man sagtens kunne finde rigtig mange rigtig gode argumenter imod - både som lokal virksomhed og som lokal politiker (særligt i et år med kommunalvalg).
Læg dertil, at Kent Madsen også var manden bag kapitaludvidelsen og købet af Papirfabrikken tilbage i 2008. Var det ikke sket, er det tvivlsomt om, der havde været professionel fodbold i Silkeborg i dag.
Kent Madsen begynder, som jeg ser det, at ligne den mest betydningfulde person i Silkeborg IF's moderne historie. Og lad os så lige få de sidste 20 mio. i hus og byggeriet sat på skinner!