SIF - og tilbage til RØDDERNE..
- Januar 2025 udbetalte SIF 100 mio. kr. i aktieudbytte. Forinden har det tidligere selskab bag SIF - Silkeborg IF Invest A/S - og dets daværende datterselskab "K/S Papirfabrikken" - købt, renoveret og projekteret anlægsinvesteringer for 150 mio kr.
SIFs profil, Oliver Sonne blev i vinterens transfervindue solgt for 22,5 mio kr. - allerede 14. Marts kunne direktør Kent Madsen annoncere "at man i indeværende regnskabsår forventede et resultat på 0 kr." En "Mavepuster" til SIFs fans op til sommerens transfervindue - i kølvandet på meldingen fra det nyslåede selskab, "Silkeborg IF A/S" med en egenkapital på 104,4 mio. kr.
Er seneste udmelding en tilkendegivelse af, at SIF budgetterer med investeringer i a) fanzone b) optimering af Jysk Park c) - talentafdeling og d) forstærkning af spillertruppen - eller har man budgetteret med et underskud før tilførslen af de 22,5 mio. kr. fra Sonne salget ?
Forstærkningerne efter salget udeblev - og forretningsmodellen virker til at vanskeligøre en - løbende styrkelse - af spillertruppen, - hastigheden af SIFs profilsalg taget i betragtning - versus rekruttering af nye spillere og udviklingen af SIF-Talenter til vores Superligahold ?
Siden Cheftræner, Kent Nielsens ansættelse i 2019 og frem til og med regnskabet i 2024 - er omsætning og overskud primært afledt af fodboldrelaterede indtægter i SIF. Det virker på baggrund heraf som et problematisk påfaldende sammenfald, - at man vælger at investere massivt i ejendomsporteføljen under de samtidigt påbegyndendte forhandlinger om salget af 80 % af Silkeborg IF Fodbold A/S (datterselskab af det tidligere Silkeborg IF Invest A/S) til Trivela Group - indenfor selvsamme tidshorisont ?
Har SIFs direktør, Kent Madsen frem til Trivela Groups opkøb - været udelukkende motiveret af appetitten på profitmaksimering via ejendomsinvestering - med tanke på direktørens aktieandel på 19,28 % i dét selskab der har "overtaget" føromtalte portefølje - og fået navn af : "Papirfabrikken Invest A/S" ?
Ifølge Kent Madsen - er SIF en "Forretning med streg under forretning". Men er SIFs skæbne beseglet under dette mantra - eller vil SIF-Fans kunne forvente en mere "Fans & Fodbold" - orienteret investeringslyst fra Mr. Boycott og amerikanske Trivela Group ? Hvad er ræsonnementet af den benyttede "forretningsmodel" - hvis "business as usual" skal tolkes som synonym med kanaliseringen af "fodboldpengene" over i "mursten" til gavn for storaktionærenes "Pensionsformue" - foruden direktionens løn - og bonus af årets overskud ?
Må amerikanerne lytte til Silkeborgs sjæl - der higer efter en tilbagevenden til de rødder - hvor fodbolden i sin essens møder byens ånd - i et fællesskab vi alle har en aktie i. Også kaldet...
Silkeborg Idræts Forening Anno 1917.
🇺🇸🇩🇰
https://youtu.be/WFKXJ091Ed4?si=pOHiZLKft5rH9XOT
Dette er bragt af Tor Broberg, - som har været fan af SIF siden han var 2 år gammel.
SIF FAN i 50 ÅR!!
Det hele startede på skuldrene af min far i 1975 - som var trøjesponsor for SIF med "GULF" logoet.
Undertegnedes DNA går ifølge Familiens slægtsbog over 400 år tilbage her på Silkeborg-egnen.
Min bedstefar, Niels Flohr Mathiesen kørte med Midtjyllands Avis og min Tipoldefar, Niels Christian Pallesen var som Murerarbejdsmand under Michael Drewsen med til at OPFØRE Papirfabrikken..
Hvis min dedikation til SIF gennem 50 år, min slægts historie og dybe KÆRLIGHED til Silkeborg - hvor jeg er FØDT på Silkeborg Centralsygehus og DØBT i Silkeborg Kirke - hvis DETTE ikke berettiger mig til at skrive RELEVANTE, INTERESSANTE, KÆRLIGE, VELMENENDE og ENERGISKE indlæg herinde på DETTE FANFORUM - som denne signatur har gjort i tusindvis i 20 år......
Så har INGEN herinde deres ret til det!!!!!
Så næste gang i udelukker! undertegnede fra disse sider - er det ovre med at deltage!
Jeg mener ikke at FANFORUMMET her kan holde til flere af disse "udelukkelses-politikker" for fremtiden.
DET ER UVÆRDIGT OG YDMYGENDE - OG DET HØRER INGEN STEDER HJEMME!!!!!!!!!!!
PS : Når jeg tænker på SIF, tænker jeg på den flotte gamle "MOSAIK" der hænger i "foyeren" på Jysk Park.
Har man aldrig set den, bør man gå ind og se den..
Den er magisk, - og et bevis på at Silkeborg Idræts Forening ikke er til salg. KUN aktierne.
Lad os forene os om denne ÅND - og de titusindvis af lidenfæller vi har rejst med op gennem tiden siden denne forening blev grundlagt i 1917.
Ingen er over de fællesskabstanker denne forening er rundet af.
Mobning, udstødelse, stalking, vanærende adfærd, trolling og andre ondskabsfuldheder under diverse pseudonymer hører ingen steder hjemme på disse sider , uagtet om man er ENIG ELLER UENIG - kan LIDE ELLER IKKE LIDE!
En SUND debatkultur skal BESKYTTE ALLE under LIGE FORHOLD!
Det er hver især vores garanti for at SIF Fans i alle aldre kan føle sig trygge og i "gode hænder" på "Den Røde Tribune".
Her må administratorerne steppe op - og SIKRE at alle bliver behandlet LIGE!!!
Kæmp IKKE for at blive accepteret - for du er det allerede!!!
DU er ELSKET og VELKOMMEN HÉR!!!
Hvis vi ikke finder sammen FØR ELLER SIDEN som én ILDKUGLE AF KÆRLIGHED OG ENERGI til vores fælles BABY - SIF - så vil vi SMULDRE SOM INDIVIDUALISTER!!!!
Lad os være Danmarks bedste, kærligste, inkluderende og ligeværdige FANFORUM med en SUND KULTUR af GRANIT!!!
Ingen er perfekte!
kh
tor
❤️❤️❤️
Dedikeret til min BARNDOMSHELT over dem alle...
Morten Bruun 🥇🥈🥉🏆🏅
https://www.midtjyllandsavis.dk/artikel/34c64e4e-cfa8-4cec-9cdf-d3ab8b5260c1/
Morten Bruun, Hans Krabbe, Peter A. Sørensen, Mathias Hove Andersen, Michael Helligsø, Kent Madsen, Henrik Lyhne, DRT, undertegnedes venner, familie og Benjamin Boycott ❤️❤️❤️❤️❤️❤️ - er blandt andre SIF-interessenter blevet underrettet og tilsendt et eksemplar af ovenstående kærlighedserklæring til vores elskede Silkeborg IdrætsForening Anno 1917 og "Mr. Silkeborg" ❤️❤️❤️❤️❤️
kh
tor
❤️❤️❤️
- OG LAD OS SAMLES OM SIF MED BENJAMIN BOYCOTT OG AMERIKANERNE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️