På søndag mødes Silkeborg IF og Lyngby Boldklub i en spændende Superliga-kamp på JYSK Park i Silkeborg klokken 14.00. Begge hold vil være opsatte på at sikre sig vigtige point i ligaen. Silkeborg kæmper for top 6, mens Lyngby kæmper for overlevelse.
Indbyrdes opgør:
Historisk set har de to hold mødt hinanden 24 gange i Superligaen. Lyngby Boldklub har vundet 11 af disse opgør, mens Silkeborg IF har sejret 6 gange, og 7 kampe er endt uafgjort. Så bestemt ikke en favoritmodstander for Silkeborg IF. Det seneste møde fandt sted den 29. september 2024 og endte 2-2.
Formkurve:
Silkeborg IF har haft en blandet formkurve på hjemmebane med en gennemsnitlig point per kamp på 1,78. De scorer i gennemsnit 1,71 mål pr. kamp og lukker 1,35 mål ind. Lyngby Boldklub har haft det svært på udebane med en gennemsnitlig point per kamp på 0,38. De scorer i gennemsnit 0,71 mål pr. kamp og lukker 1,41 mål ind.
Karantæner og skader:
Ifølge de seneste oplysninger er der ingen spillere i karantæne hos hverken Silkeborg IF eller Lyngby Boldklub. I hvert fald ikke, hvad jeg har kunnet finde.
Forventede startopstillinger:
Silkeborg IF (4-3-2-1):
- Nicolai Larsen
- Østrøm, Rödin, Busch, Poulsen? (Julius Nielsen)
- Pelle Mattsson
- Larsen, Fruendlich
- Klynge, Bakizs
- Adamsen
De to spørgsmålstegn, som er til truppen, synes jeg, er, om det giver mening, at fortsætte med at lade Klynge spille fremfor Callum McCowett. Det tror jeg Kent Nielsen vil gøre, der han sætter det bedste hold, men Klynge vil ikke forlænge... Poulsen udgik i søndags med en skade, men hvor slemt er det? Er det Julius Nielsens chance, vi ser godt nok tyndt ud på backerne? Kan Gammelby evt. være tilbage på søndag og Østrøm på højre?
Der er mange spørgsmål frem til kampen! Alle mand på stadion og god kamp!