Hvis man lavede en parodi over det typiske amerikanske ejerskab og hvordan sådan noget plejer at gå, så ville direktøren hedde netop Benjamin Boykott.
De har virkelig meget at bevise. En fodboldklub skal have et formål. Selvfølgelig er målet i professionel sport at tjene penge. Men, hvis det skal give mening for os andre, skal de være områdets/byens hold. Der havde det gamle ejerskab en symbiose med Papirfabrikken, talentudvikling, lokale ejere og byen som man både tog fra og gav til. Jeg er meget skeptisk ift. at de her kan give samme værdi.
Men, det vil nok omvendt glæde mange at der bliver knald på i transfermarkedet. Og man kan med rette kritisere Kent Madsen & co for ikke at holde på pengene for at styrke klubben med langsigtede investeringer til fordel for klubben. Men, for at fjerne dem over i noget de stadig ejer.
Her hører det så selvfølgelig med at Papirfabrikken i mange år reddede klubben. Om det er en trist dag, ved jeg ikke. Men jeg er i hvert fald yderst skeptisk. De må bevise sig.