Nu lavede jeg et langt opslag i kamptråden om dette, som jeg ikke gider gentage, men lige nogle hovedpointer.
1) kontrollørerne må smide dem ud ved maskering. Lige nu tror de, at de ejer DRT, men det er lige så meget min tribune som deres. Der skal ikke være straffrihed, men sådan er det reelt, når de kan stå 5-10 minutter maskeret med pyro i hånden, mens kontrollørerne bare glor. Der ligger en latent voldstrussel i det, hvor kontrollører og klub er “blevet fortalt”, at det er for farligt/eskalerende at gribe ind. Sludder og vrøvl! De knejter er ikke store og vi har ikke hele rockerscenen, som fx Brøndby har. Er kontrollørerne utrygge, så tag fem pansere med.
Er de anholdt og smidt ud en, to eller tre gange, så stopper det nok. Er de dumme og gøre modstand, så stopper det nok med en dom for vold mod politiet.
2) De skal fatte, at de ikke ejer DRT. Ham den lille fjollede capo de har nu, som står og skriger som en fem årlig i en slikbutik om, at vi skal gøre som ham. Stop det! Stop med at tro, at DRT er jeres. Skal de have noget som helst monopol på capotårn og lydanlæg, så skal de inkludere flertallet og fandme ikke skubbe sig frem med pyro langt uden for egne rækker og bagefter kyle det på banen ned over bolddrenge mv.
De er intet i sig selv. Vi som samlet fanskare og klub er alt. Det er IKKE fed stemning, at en lille midterblok råber. Det ER fed stemning, når hele DRT gynger. Ergo skal de inkludere os og ikke krydse vores og klubbens røde linjer. Det gælder iøvrigt også at de skal være bedre til sange, som alle kan være med på. Kvaliteten af mange af de nyere sange er desværre elendigt sangbare, men det er en anden snak, vi må tage en anden dag.