JALI
Kanteslibning eller ej, du tilskriver mig stadig ting, jeg aldrig har sagt 🙂.
Jeg har aldrig agiteret for at købe spillere over 10 mil. - langt mindre Andersson til 18+.
Til gengæld har jeg ofte antydet, at jeg hellere ser SIF købe dyrere ind af spillere med større videresalgspotentiale end leverpostejsbeløb for spillere uden.
Jeg vil principielt hellere betale 6 mio. for et 21-årligt talent end (?) 3 for Orazov. F.eks.
Alene fordi den sandsynlige videresalgspris er flere multipler højere.
Det tror jeg ikke engang du er uenig i?
Altså, som ledelsesprincip
Men hvor vi er rigtig uenige er det med lønninger, hvor jeg læser dig som om du var en levende Modkraft-artikel 🙂.
Som om professionelle fodboldspillere skulle stikke helt af mentalt, hvis klubben agerer rationelt ift. spillernes værdi som aktiver. Det er ikke en HK, lige løn for lige arbejde business, og vi skal heller ikke forvente nogen særlig loyalitet den anden vej, hvis en spiller kan tjene væsentlig mere andetsteds.
Så er de smuttet, efter at have plæderet for det offentligt mange gange. Som vi ved.
Vi har vel turnover på 20% om året eller mere. Det er også i spillernes interesse, at vi har succes. Jeg er derfor helt OK med at betale meget mere i løn for Klynge i en kort periode for at sikre at vi får et beløb a’la Brink for ham, når vi er klar til at sælge.
Ditto Tonni og Busch, af forskellige grunde. Det tror jeg også spillerne er, som de er flest.
Hvis der er nogen der ikke kan holde det ud, så er vejen til farvel til dem bare lidt kortere end for de andre.
Edit: du skriver faktisk at du er stor fan af at honorere god indsats med højere løn til de der virkelig fortjener det ifm. kontraktforlængelser. Jeg tænker det lige præcis er hvad jeg har skrevet om i den sammenhæng. Så den kan vi jo så cleare, eller hvad?