Ponderer I hvert fald ikke relativt til, hvilke forventninger man kan have til truppen/vores budget.
Hvis man skal prøve at sætte trådstarterens indlæg netop i et økonomisk perspektiv, så er vi målt på lønssum til spillertrup og afskrivninger ifølge Steen Houman på 11. pladsen https://steenhouman.com/2024/06/30/spillerbudget-superligaen-2024-25/
Jeg ved godt, at Tipsbladet siger, at vi ligger på 8-9. pladsen, men lad det nu fare. Houmans opgørelse er fra juni og altså uden gætterier efter dette vindue, modsat Tipsbladet.
Hvorom alting er, så er det sgu flot, at vi ligger nogenlunde stabilt over snart 1,5 år på 6. pladsen. Hvis vi ser på den aktuelle stilling med økonomiske briller, så er der langt op til AGF på 5. pladsen, men vi burde være overhalet og når man ser på "by-potentiale", så er det vildt, at vi ligger så meget bedre end Aalborg, Odense og Esbjerg samt Randers. By-mæssigt er vi mere lige med Viborg, Vejle og Sønderjydske, mens FCN og Lyngby er lidt for sig selv qua en rig ejer (FCN) og et vist opland i Storkøbenhavn. Vi er dog milevidt foran Lyngby alligevel.
Jeg tror sagtens, at vi kan stikke snuden op i top 4 en gang imellem, når det sportslige spiller, men kan vi via flotte overskud og en flot (og billig) rekrutteringsstrategi konsolidere os som top seks mere eller mindre fast, så er vi dælme kommet langt og bokser allerede over vores vægtklasse!
Men som sidste vindue tyder på og som mange efterspørger mere af, så skal vi også turde investere endnu mere alene for at kunne fastholde dette - iøvrigt sammen med den svære balancegang at kunne rumme egne talenter.
Jeg synes, at dette halve grundspil viser, at vi forfølger denne udvikling og jeg er positiv. Kan vi få en ny pokaloplevelse og top seks - gerne 4-5 - så vil det være outstanding!