Therkildsen
Det er vel ikke en Paladsrevolution at udvise rettidig omhu?
Uanset om man reagerer for at styrke chancerne for top6 eller for at spille nye kræfter varme op mod næste sæson, så skal der være nye startere på begge backs (hvis Sonne som forventet bliver solgt). Hvis man ikke køber LB'en til december, så har man bare det mindre tid til at spille vedkommende ind på holdet. JMG kan måske gå som starter i foråret, men det passer ikke med strategi eller noget andet at se ham som en starter på længere sigt. Utilfredsstillende sportsligt og ingen økonomisk upside. Det giver ingen mening. Hvis SIF skal have rutinerede spillere uden videresalgspotentiale i start-11'eren, så skal vedkommende være en profil, der er vigtig for holdet.
For så vidt offensiven, så er McCowatt som forventet den, der ser bedst ud af "also rans" mens Carlsen ikke har det (for os i hvert fald) og Orazov er i min bog for gammel til at få meget snor (ikke gammel jo, men det er urealistisk at forvente stor progression herfra). Der bliver det nok afgørende om man kan lade dem gå uden at få meningsfulde tab, for det er jo ikke stilen, men hvis man kan få én god og lade de to gå, så ville det selvfølgelig være godt.
Desmere når det ser ud til, at Klynge kan gå gratis til sommer, og vi skriger efter mere kreativitet og kvalitet på bolden.
NB: Jeg ved ikke hvad Julius er/kan/bliver. Men hvis Kent tror på ham som boldfast, løbestærk 6'er, så er det da interessant. Dog nok mere noget man prøver af kontinuerligt, hvis man er i et relativt ufarligt bund 6 slutsspil end ude mod FCK... men det er måske bare mig. Når alt kommer til alt, må man dog give credit for, at der var nosser i at teste ham der. Men overraskende, ja!