Emil98
Det kommer vel helt an på hvor vi ligger til den tid, om vi stadig er med i polakken, hvilke bud der kommer ind på hvem, og f.eks. hvordan det går med Klynge forlængelse eller ej.
Det vil være meget lidt overraskende, hvis Sonne ryger, men derudover er det vel kun Tonni og Bakiz der virkelig viser sig frem som profiler, og dem kan vi kun sælge, hvis det er urimeligt gode bud…. eller vi ikke synes der er noget at spille for.
Hvis vi ikke ligger til top-6 vil vi forventeligt være så langt foran Vejle/Lyngby/Sønderjyske, at man kan være ret defensiv.
Hvis vi ligger til top-6 eller tæt nok på til at man bør gå efter det, så er der klare behov, specielt på begge backs (post-Sonne).
Hvis vi er sikre på top-6 kan man omvendt også være defensiv/spare til senere, men så garanterer man også mere eller mindre, at man bliver det tyndeste øl i slutspillet.
Under alle omstændigheder håber jeg man ved salg af Sonne henter nye startere til både LB og RB (hurtige og med kvaliteter offensivt/i kontrafase).
Hvis man kan komme af med Carlsen (og AP) vil det være glimrende i min optik.
Slutteligt synes jeg det virker mere og mere interessant med tidlig Bøndergård retur, både som han har performet og som vores spil har udviklet sig. Simmelhack ser ikke ud til at være rigtig tæt på endnu, og AB passer godt/meget bedre til vores nye kontra-stil. Kunne godt være giftigt og meget mobilt med Tonni og Bakiz bagved, og det gør ham også mere realistisk som bærende starter næste sæson, hvor Tonni vel nok på et eller andet tidspunkt må forventes at blive skudt af, hvis det ikke sker til vinter.