Tonni har nu lavet 12 mål i 12 kampe. Halvdelen af dem mod svære modstandere i Europa.
Hvis han kan fortsætte en stabil målstime, f.eks. et mål hver anden kamp, eller endda lidt mindre, så tænker jeg, vi bliver præsenteret for muligheden for at få omkring 20 millioner for en 30-årig til vinter (han fylder i november).
Måske kan vi få omkring 45 millioner for ham og Sonne til sammen til vinter. Hvis vi til vinter rent faktisk er i spil til sølvtøj, så er der selvfølgelig grund til at holde på dem/ham. Men det ville godt nok være en præstation udover det sædvanlige, skadessituationen taget i betragtning. Og ligger vi lidt i ingenmandsland, hvor vi hverken kan nå medaljer eller nedrykning, så kan jeg godt se meningen med at sælge Tonni og Sonne til vinter, bruge ca. 1/3 af beløbet på en offensivspiller, en højre back og måske en venstre back. Og evt. et talent.
Fordelen ved at sælge ud til vinter er, at vi måske kan nøjes med at sælge én spiller til sommer. Og så står vi med spillere som Rödin, Ganchas, Pelle, Larsen, Freundlich, Bakiz, Simmelhack, Bøndergaard og ikke mindst de nye, vi henter til vinter, som alle virkelig kan shine for fuld udblæsning i næste sæson. Og måske er det så her, at vi byder ind på at vinde noget igen.
Hvis vi da ikke allerede byder ind på det i denne sæson. At vi ligger nummer 3 lige nu er helt naturstridigt med tanke på skaderne og ikke mindst at vi sagde farvel til fire fra startelleve i sommer.
Jeg skriver slet ikke, som jeg skriver for at sælge denne sæson. Men mere fordi jeg efterhånden tror så meget på det vi gør, at hvis vi giver os selv en sommer, hvor vi kun siger farvel til én, så vil jeg ikke afvise, at vi kan ramme top3 igen. Eller vinde pokaltitlen igen.
Men selv hvis vi skovler 45 millioner ind til vinter, kan det selvfølgelig blive svært kun at sælge én til sommer. Bakiz bliver nok populær. Pelle har udløb i vinteren 2026. Og så vil der selvfølgelig også være andre i denne sæson, der stepper op i en grad, hvor vi får bud, der er svære at sige nej til.