Kokken
Det ved jeg ikke. Jeg formoder at en så stor ændring i koncernen vil skulle godkendes på generalforsamlingen (eller en ekstraordinær generalforsamling), og det mener jeg aldrig har været et punkt. Sikkert fordi det ikke har været aktuelt.
En anden vigtig pointe er også at moderklubben Silkeborg IF ejer den største (mener jeg) aktieposition i SIF koncernen, så hensynet til fodboldklubbens ve og vel vil altid blive prioriteret højest.
Faktisk synes jeg at ledelsen skal roses for opkøbet på Tværgade, også fordi at den investering må formodes at nedbringe overskuddet i indeværende regnskabsår, og dermed også den bonus til KM og CC som har været kritiseret tidligere år. Det er vel faktisk en flot og uselvisk gestus, som fortjener stor ros?
Og så lige til sidst, den her med at der var snak om at Lars Larsen skulle købe fodbolddelen for år tilbage. Jeg husker at LL og KM mødtes til en kop kaffe. Hvad der er blevet sagt til mødet ved vi ikke, men budskabet fra mødet blev at nuværende konstruktion kører videre og så ville LL og andre store sponsorer se om de kunne bidrage mere til SIF. Og det er sket så flot siden da! Man kan vel sige at KM også er en dygtig købmand, men at sælge den klub til Købmanden som han allerede havde købt en gang i 2008 (sammen med andre lokale investorer), det kunne KM trods alt ikke😉👍🏻