En løsning til fremtiden kan være, at vi hiver endnu bedre spillere ind fra 1. Division. Jeg har nævnt Casper Tengstedt en del gange. Syv millioner i transfer og konkurrencen med Rosenborg er måske stadig lige i toppen af, hvad vi kan være med på. Men længere væk bør det sgu heller ikke være.
Sælger vi f.eks. spillere for 60 millioner til sommer, hvilket jeg klart tror er realistisk, så synes jeg jo ikke, det behøver være helt off at kæmpe med klubber som OB, AaB og Randers om de bedste 1. Divisionsspillere. I hvert fald dem, som er mest skræddersyede til os.
Og sælger vi 'kun' for 45 igen, så er der stadig ved at være tale om så stor en tendens, at man må kunne investere noget mere i truppen. Det er jo ikke som sådan meningen, at vi år efter år skal ha overskud i størrelsesordenen 1/3 af omsætningen.
Der kan sagtens komme Superliga-klare spillere ud af Horsens, Hobro og Vendsyssel. Bare fordi det ikke lykkedes med Hvidovre-drengene i første hug, så skal man ikke afskrive, at andre 1. Divisionsspillere kan glide mere eller mindre direkte ind i Superligaen.
Og så er vi vel også ved at være et sted, hvor vi kan hive spillere fra SønderjyskE, Lyngby og Vejle (måske mest hvis de rykker ned).
Med to top6-placeringer ud af tre mulige, så er det jo helt åbenlyst ikke på det sportslige, at vi er efter OB og Randers. Det tror jeg helt ærligt heller ikke, der er nogle spillere, der tænker længere.
Jeg tror heller ikke, vi taber på selve transfersummen, hvor fem millioner ikke er flere penge for os, end det er for OB eller Randers.
Det er nok mest lønnen. Vi KAN jo sagtens betale 200.000 om måneden for den helt rigtige spiller, uden at det kommer i nærheden af at vælte noget som helst. Det er nok mere fordi, at man ikke VIL sætte den lønstandard i truppen. Man vil nok ikke have en højestlønnet på 200.000. Og den næsthøjeste liggende på 120.000.
Kan vi i øvrigt ikke finde relevante spillere i 1. Division, så bør vi kunne hive fra midten eller submidten af Allsvenskan og Tippeligaen engang imellem.