SotD Jeg må indrømme, at jeg synes "formentlig" er skudt helt ved siden af. Og det er grundlaget for mange af de diskussioner der altid er fx herinde.
Så vidt jeg kan læse er vores nuværende spillerbudget i omegnen af 30 mio om året?
Nu ved jeg ikke om du reelt mener vi bør øge spillerbudgettet med 12 mio om året. Det ville være en vild vild stigning. Måske mere at vi brugte 12 mio i sommer/vinter, hvilket så skal afskrives over et par år? Så måske hæver vi det med 3 mio om året.
(Det er ikke fordi jeg er særligt skarp på det regnskabsmæssige, så ret mig endeligt hvis jeg tager fejl)
Men selv med 12 mio stigning, ville vi kun nærme os FCN og OB, men stadigt være 10-15 mio fra AGF om året. (og selvfølgeligt uendeligt langt fra BIF, FCM og FCK)
At sige, at vi derigennem "formenlig" vil være i top4 synes jeg er forkert. Og selvom det måske er diskussion om ord, så synes jeg faktisk det er relevant her, eftersom det er med til at sætte/beskrive de forventninger vi har til klubben.
Med en markant investering i sommer eller her i vinter, ville der klart være en større chance for at komme i top4.
Mange har løbende efterspurgt det, og selvom top6 (🤞) resultat-mæssigt peger på at vi er lykkedes, så håber jeg at klubben er bevidste og enige i, at det jo grundlæggende er lidt heldigt vi kommer i top6. Og havde vi ikke kommet i top6, så havde vi kun været 8 point fra nedrykningsstregen.
Jeg køber ikke strategien er kørt helt fejl, men jeg håber man fra klubben kan se, at vi bliver nødt til at hente 1-2 profiler en gang i mellem, for at stabilisere niveauet, og give "potentiale-spillerne" noget at læne sig op af.