SIFsiden80erne
Nej, han har ikke været noget at skrive hjem om tidligere for EfB. Det her er dog et slags gennembrud - som selvfølgelig ikke giver nogle garantier for, at han kan blive en fin Superliga-spiller. Men chancen er der da, klart. Tager vi ham ikke selv, så skal han nok ende i en klub omkring vores niveau. Det kan godt være, vi efterhånden har en intern joke om 2. Divisionsspillere. Men man ryger altså ikke til Hvidovre eller Vendsyssel, når man har de stats, som han har.
Men for mig handler det ikke kun om, hvem vi henter - men også om, hvem vi potentielt ikke henter.
Sælger vi både Lind, Klynge og Busch til sommer og Elias bliver den mest profilerede tilgang, så synes jeg også, der er noget galt.
Men isoleret set at hente Elias, synes jeg umiddelbart ikke, der er noget galt i.
Men ret beset er risikoen for, at vi stadig har et problem på 10’erne i næste sæson ret stor, hvis vi KUN henter Elias. Som det ser ud lige nu har vi reelt brug for to nye 10’ere.
Det handler selvfølgelig også om, hvad de næste måneder giver af indsigter. Rykker McCowatt pludselig her i foråret? Tonni, selvom jeg ikke tror det? Carlsen, selvom der virker til at være lang vej? Tror man Biller kan spille en vigtig rolle allerede i næste sæson?
Men det at Elias også kan spille angriber (måler i øvrigt 189 cm) gør jo også, at vi har flere muligheder end Tonni, hvis Lind skulle blive skadet. Eller solgt. Jeg vil faktisk ikke udelukke, at det er det, man ser ham som. Tror dog, han primært kommer som 10’er, hvis han kommer.