Jeg appellerer til at forlænge med Kent Nielsen.
Er det ikke at gamble med SIF's fremtid at risikere at smide guld på gaden.
Har han ikke bevist nok ?
Når man bedømmer nedrykningen må man også se på det materiale han startede ud med. Det var i den efterårshalvsæson SIF rykkede ned. Før Kent Nielsen når at få sat sit aftryk.
Man skal også huske at SIF ledelsen gik ud (som de plejer) op til sæsonen og sige at alt er okay.
Man indrømmede efterfølgende på mødet på Papirfabrikken, at man tog fejl, og burde have haft 3-4 korsetstivere ind.
Dét fik man så også i vinterens transfervindue, hvor vi så stod med et bæredygtigt hold.
Dét betød at havde det ikke været for den ødelagte efterårssæson, havde vi pointmæssigt overlevet Superligaen qua en godkendt forårssæsonen.
Det sidste er imponerende. Taget starten i betragtning.
- Division var igen ved at gå galt efter vi sagde farvel til en håndfuld korsetstivere, men fik så reddet stumperne ud af ilden i et godt vinter transfervindue.
Igen imponerende med en ubesejret stime på over 20 kampe og sikker oprykning.
Nu står vi så igen med en mindre decimeret trup efter Mattssons afgang. Ikke uopretteligt, - men der mangler stadig 2 forstærkninger til truppen.
Så hvorfor venter man med at forlænge med Kent Nielsen ?
Er det fordi man mener han ikke har skabt mere end hvad man kan forvente ? Ikke mere end hvad så mange andre SIF trænere har præsteret med at rykke ned og op igen ?
Man vil se flere og bedre resultater ?
Jeg synes det virker til at man ikke har nok tillid til Kent Nielsen. Og det synes jeg er ærgeligt.
Han har vist os, at han med unge kræfter kan spille noget uhyggeligt flot fodbold.
For udover ovenstående historik han har med SIF de sidste 2 år, har han vist at han kan skabe og dyrke et sundt og stærkt udviklingsmiljø blandt de unge talenter.
Det er også Kent Nielsen's fortjeneste at Kent Madsen kan score kassen på talentsalg og hele tiden sælge vores bedste spillere.
Derudover har Kent Nielsen rekorden i antal Superligacheftræner kampe og har vundet hvad man kan vinde i dansk fodbold.
Så hvad mangler der ?
Der er noget pisk og gulerod over det.
Kan det virkelig passe, at en dygtig træner der tvinges til at sælge ud af arvesølvet sæson efter sæson, - og som indfrier de øvrige forventninger, ikke kan få forlænget kontrakten før han har vist han kan redde os i Superligaen med det nuværende hold ?
Er det de rette arbejdsbetingelser for sådan en mand ?
Ville Kent Nielsen ikke have bedre forudsætninger hvis denne tillid blev ham tildelt i form af en ny god kontrakt der ville give ro på bagsmækken hele vejen rundt ?
Selvfølgelig ville han dét
Vi har chancen for at skabe noget kontinuitet, som ikke er set siden Troels Bech var Cheftræner.
Kent Nielsen er LIMEN i det her projekt. Det er mine sidste 10 cent for idag 😉