Grunden til at Schwartz scorede så meget var også delvist, at vi også producerede uforholdsmæssigt mange chancer. Slet ikke lige så meget som nu, for jeg synes vores spil er stukket helt af i denne sæson. Men Schwartz var også en mere rendyrket målscorer end Helenius.
Men vores spil er så vildt lige nu, at jeg decideret ikke er særligt overrasket over Helenius’ start. Og jeg tror også på han kan score i ca. hver anden kamp for os i Superligaen, selv hvis vi rykker ned.
Og rykker vi ikke op, så tror jeg han kommer til at score lidt flere mål end han spiller kampe i næste sæson. Omkring 1.1-1.2 mål pr. kamp. Og det snit skal han nok ramme her i foråret. Hvis ikke 1.5.
Og jeg er helt enig med Conan i at mange angribere - det kan både være lidt ældre som Helenius eller Schwartz, men også helt unge, vil se idéen i at tage til Silkeborg og score en bunke af mål i én eller to sæsoner og så komme videre til en storklub derefter.
Det er endnu en fordel ved at spille teknisk og offensivt. At vores angribere nærmest ser bedre ud end de er. Der er jo allerede den fordel ved vores stil at tekniske spillere ofte sælges dyrere.
Det er sgu en meget god pengemaskine, vi har fået bygget