Alive
Jeg skal gerne erkende, at jeg også vil betragte os som store favoritter til nedrykning - uanset hvad der sker på transfermarkedet. Og jeg har jo selv været fortaler på det seneste for, at vi dybest set ikke kan klare os i konkurrencen med top10 i Danmark lige nu.
Og når jeg plæderer for, at jeg alligevel godt kan se os have en vis chance, så er det altså også meget vigtigt at understrege, at det for mig er ret afgørende at vi beholder Mattsson/Carstensen et år mere og tilføjer én-to profiler til holdet. Sælger vi én af dem skal vi op at ha minimum én profil i Helenius-klassen som erstatning.
Men går det i opfyldelse, så vil jeg godt trække lidt i land ift. de udmeldinger jeg tidligere er kommet med (at vi skulle være næsten chanceløse) og tildele os en lille chance for overlevelse. Ikke mere end 20 procent, men det er også noget mere end for bare lidt tid siden. I hvert fald i mit hoved.
Defensiven vil helt klart blive rykket helt og aldeles rundt i flere kampe i Superligaen, men den ser altså stadig stærkere ud lige nu end længe.
Og vores maskinrum på midtbanen er altså også af en anden støbning end det vi har set i nogle år i Sif. Og det offensive trekløver med Mattsson, Seb og Helenius, der formentlig ikke har toppet endnu, bliver altså også noget af en mundfuld.
Jeg tror i hvert fald på, at vi kommer til at levere et langt bedre aftryk end sidst, trods en langt hårdere konkurrence.
Og hjemme på kunstgræsset vil alle holdene fra bund6 altså opleve at komme i problemer. Og på vores bedste dage vil vi også med lidt held kunne slå alle fra top6.
Vi er klart favoritter til at rykke ned, men holder vi på vores spillere og tilføjer en profil eller to, så vil jeg mene, der er en lille chance.
Vi skal bare holde Viborg under os og så skal ét af de andre hold bare ramme en rigtig lortesæson
Det er klart, at det vægter højt i min lidt ændrede styrkevurdering af vores hold, at Helenius er kommet ind og har ramt målformen fra starten. Men vi ser også mere kyniske ud bagtil. Og Mark Brink ligner jo en mand, der er ved at udvikle sig til den korsetstiver, vi mangler. Salquist og Felix kunne godt rumme noget af det samme.
Kampen mod Esbjerg var en rigtig mandfolkepræstation. Og kan vores hold også det, så står vi med nogle anderledes forudsætninger.