Forestillingen om at Kent Nielsen står underkuet ovre i hjørnet og er helt uenig i prioriteringerne, men tier af frygt for at miste sit arbejde, er nonsens i mine ører. Han virker hverken bange eller stille som person. Og skulle han blive fyret har han stadig sin kontrakt. Og mon ikke han kan finde arbejde igen?
Og hvis det var tilfældet skulle han da først skiftes ud. Heldigvis ser jeg ham snarere som en mand der tager ansvaret på sig, skyder brystet frem, er enig i og tager del i beslutningerne og formentlig, som JS og KM, håber at finde nogle forstærkninger. Men det er åbenbart ikke sådan hans ellers 100 procent loyale støtter herinde ser situationen.
Pt hælder jeg til at KN pga sine evner, den trup han har og de forstærkninger der forhåbentlig kommer, får vendt tingene. Men hvis ikke, er han da ikke fredet. Og han vil selv være den første til at stå ved sit ansvar.
Her er nogle KN citater. Så kan folk jo selv tolke på dem og vurdere om KN er med til at bestemme og om han tør satse på ungdommen, indtil de rigtige forstærkninger, som han kan nikke ja til, byder sig.
Der er ingen kunst at hente spillere ind, men det skal være de rigtige. Vi var opmærksomme på nogle muligheder på sidste-dagen, men også at det skulle være noget specielt, hvis vi skulle gøre det. Det lykkedes så ikke, og vi er ikke til købs for folkeopinionen
Det er rigtigt, at vi jagter en placering i toppen af 1. division, men vi er også meget bevidste om, at det bliver en svær vej, og vi kommer til at møde bump på vejen. Vi har en meget ung trup, hvor der kun er to spillere over 25 år, og der venter helt bestemt et arbejde med at præstere under det pres, som ligger over os fra stort set alle steder. Men det tager vi gerne på os.
Efter nedrykningen sagde vi farvel til flere erfarne spillere, og vi kløede os da lige i nakken, da vi kiggede på truppen, men det ser fint ud.
Det er en fin grundstamme, som vi har kontrakter med, og som, vi har en forventning om, skal starte, når vi kommer tilbage fra ferie
Og så har vi nogle muligheder, hvis det rigtige viser sig.
Det er indiskutabelt, at det fundament, der har været her i 2020, skal vi klart bygge videre på. Det er det hårde arbejde. Vi er det mest løbende hold i Superligaen.
Der er nogen, der klart kommer tættere på. Nu får Sebastian Jørgensen mere og mere spilletid, og som han beviste, kan han begå sig på superliganiveau.